Ako zmierniť príznaky rádiofrekvenčného ožiarenia

Život s citlivosťou na rádiofrekvenčné elektromagnetické polia (RF EMP) nie je jednoduchý. Obzvlášť v prípade ak sa takáto elektrohypersenzibilná osoba (EHS) nechystá opustiť svoje obľúbené zamestnanie alebo bývanie. Tým sa nevyhnutne púšťa do dlhodobého boja s účinkami RF EMP na svoj organizmus.

Prvou snahou vždy musí byť odstránenie zdrojov žiarenia. Ak to nie je možné, druhou snahou musí byť fyzická prekážka pred žiarením – rôzne tieniace materiály.

Ak sa už ale stalo, že naše telo bolo vystavené RF EMP, ponúkame rôzne metódy a prostriedky, ktoré niektorým pomáhajú čiastočne eliminovať škodlivý vplyv žiarenia, hoci skúsenosti sú sčasti odlišné a individuálne.

Uvádzame antioxidanty a ďalšie doplnky stravy na podporu imunity ktoré majú všeobecne antiradiačný účinok a niektorí ich otestovali osobnou skúsenosťou.

€€€€
Riasy

Riasy sa v Japonsku už desaťročia predpisujú ako prírodný liek pri vystavení sa rádioaktívnemu žiareniu. Ich detoxikačné vlastnosti a aktivovanie imunity organizmu z nich robí účinnú prevenciu aj pred iným žiarením, vrátane RF.

Medzi obľúbenú sladkovodnú riasu patrí chlorella, medzi obľúbenú morskú riasu patrí Laminaria japonica. Tieto riasy sa dajú kúpiť v tabletovej podobe alebo ako práškový doplnok k príprave šalátov, polievok a pod.

V prípade netepelného spracovania sušenej riasy sa ich odporúča jesť ako prvé približne 15-30 minút pred hlavným jedlom. A v prípade tepelného spracovania rias platí pravidlo, že ak chcem, aby riasa strácala čo najmenej živín, tak ju treba vkladať do polievky, ktorá už prešla varom a pomaly chladne.

€€€
Antioxidanty všeobecne

V prvom rade ide o vysoké dávky vitamínu C. Medzi najlepšie prírodné zdroje antioxidantov patria bobuľoviny, ako maliny, černice, čierne ríbezle, čučoriedky. Najlepšie čerstvé, pričom mimo sezóny možno použiť mrazené maliny, kompót alebo šťavu lisovanú za studena.

Ďalšie možnosti sú cibuľa, cesnak, petržlen, citrón. Vynikajúce skúsenosti sú s kakaovými bôbami – 10 ks denne.

orechy

€€
Vápnik

Mnohé štúdie poukazujú na poškodenie vápnika na nervových spojeniach ako jeden z prvých účinkov RF žiarenia. Taktiež zhoršenie prechodu iónov vápnika cez membránu buniek.

Agresívnym poľnohospodárstom je väčšina dnešných potravín ochudobnená na živiny a vápnik v porovnaní s minulosťou. Takže človek, ktorý zvykne jesť potraviny bohaté na vápnik z nich už nemusí dostať toľko vápnika ako jeho predkovia pri rovnakom skonzumovanom množstve. V starobe sa absorbcia ešte znižuje.

Užívaním v nevhodnej forme dochádza k ukladaniu odpadových prvkov (zanášaním, vytváraním kameňov, kalcifikátov). Pre vstrebateľnosť vápnika je dôležitý príjem vitamínu D (v lete zo slnka, v zime výpomoc preparátov) a vitamínu K2.

  1. anorganická forma – vstrebateľnosť 8-15%
    Taktiež minerály v minerálných vodách sú v anorganickej forme. Oxid vápenatý, alebo hydroxid vápenatý majú veľmi pomalé vstrebávanie a slabú rozložiteľnosť vo vode a tým aj malú pôsobnosť, preto odporúčame, aby ste sa v lekárni poriadne pozreli na zloženie vápnikových doplnkov. Väčšina vápnikových doplnkov bude mať oxidy vápnika, lebo sú najlacnejšie.
  2. chelátová forma – vstrebateľnosť 40-50%
    Laboratórna anorganická forma, ktorá sa obalí aminokyselinami, proteínmi.
  3. organická forma – vstrebateľnosť 97-98%
    Zo zeleniny (hlavne tmavolistá) a ovocia. Tiež semená a orechy, strukoviny a vajcia.
    Z potravinových doplnkov je jeden z najlepších glukonát vápenatý, prípadne laktát vápenatý.
    Možnosťou je aj koloidná forma – sú to molekuly látky rozptýlené vo vode. Veľokosť minerálov je desattisícina mikronu, teda sa dostanú do každej bunky tela.

€€
Magnézium

Organizmus si vyžaduje minimálne 400 mg čistého horčíka denne. Treba vyhľadať lepšie vstrebateľnú formu a prepočítať si reálny obsah horčíka.


Všeobecná podpora imunity

Pôsobenie žiarenia je záťaž na imunitný systém ktorý sa musí vysporiadať so všetkými negatívnymi dopadmi. Preto akákoľvek podpora prirodzenej imunity z dlhodobého hľadiska pomôže.

otuzovanie

Medzi základnú podporu patrí cvičenie. Pobyt v prostredí s nízkou záťažou aspoň 1 hodinu denne a plávanie hodinu v kuse. Silové cvičenia pomáhajú na spevňovanie kostí, čo je potrebné, lebo práve z nich odchádza vápnik ako prvý na opravu iných orgánov a nervovej sústavy.

Zlepšovaniu imunity pomáha aj otužovanie. Základný princíp zlepšovania imunity je postavený na rovnakom princípe pri otužovaní ako pri cvičení. Vytvorenou námahou počas cvičenia naša imunita postupne klesá a po cvičení sa regeneráciou znova zosilní. Opakovaným otužovaním a cvičením imunita postupne narastá, podobne ako svalová hmota.

  • Otužovanie chladom napr. studená sprcha.
  • Otužovanie teplom napr. saunovanie.
  • Otužovanie bolesťou napr. niektoré typy akupunktúry a akupresúry.

Ako poslednú metódu zlepšovania imunity spomenieme metódu odstránenia všetkého čo imunitu dlhodobo oslabuje: Alkohol, fajčenie, rafinované cukry, väčšina polotovarov, červené mäso, údené produkty atď.

Záver

Finančne najlacnejšie riešenia sú zvyčajne tie psychologicky najťažšie riešenia.

Autor:
Ivan Stanček

Pridajte svoj názor